Thursday, August 20, 2009

Cerita Minggu Ini....

Hhmmm.... Minggu ni mcm x best je..... Batuk ku x berkurangan langsung..... 2 hari sekali ku akan pegi klinik check-up.... Batuk ku makin teruk bila menjelang tgh malam.... sampai sakit2 dadaku... huhuhu..... malam tadi somiku x pegi kerja d sebabkan masalah kesihatan ku... smlm ku pegi klinik n doktor tambah dos ubat....
ni antara perbualan ku dgn dr....
DR: Slmt mlm puan... ape2 yg boleh saya tolong....
Ku : dr, saya ni asyik batuk x berkurangan lah.... asal tgh mlm je paling teruk lh dr...
DR: oo...mengikut rekod saya kelmarin puan ade dtg...ubat yg diberi tu bagus sbb herba.... xpe nn saya check puan dulu..... batu ade klr kahak x..... n ape warna nye... puan demam x...
Ku: ade... batuk keluar kahak... tp mlm smlm paling truk lah dr... saya muntah teruk...keluar kahak n buih2....kahak warna kuning2 hijau2.... saya x demam dh dr..dh elok dh...
DR: ok lah klu begitu saya akan bagi ubat batuk yg kuat skt...ni mngantuk tau..... puan x mngandung kan...
Ku: ntah le dr, dh 4x saya check upt....2x sendiri n 2x kat klinik ni lah tp cawangan mah sing.... semua negatif... ni pun saya batuk sampai sakit di area rahim saya nie...
DR: xpe2... puan mkn ubat saya bagi nie.... lps tu rehat ye.... saya bagi puan MC tok esok ye....
Ku: xnaklah MC tu dr, mngu lps dr bg pun saya p keje.... saya batuk je...bukan demam....
DR: eh...puan nie...kita nk srh dia rehat...xmau pula...xpe2....nnt ape2 dtg balik sini ok....
Ku: alah sikit je sakit tu... batuk je.... nnt saya sakit teruk dr bg saya MC lama2 sikit ye....hehehehe...
DR: puan2...ok..blh saje....hehehehehe....
Ku: Terima kasih dr, slmt mlm....
DR: sama2...slmt mlm...
Doktor yg ku jumpa smlm mmng best tau....nama dia PETER DANG.... ku suka jumpa dia...hehehehe..
ku p klinik dtemani oleh somiku lah.... ramai btul yg sakit..... semua yg p klinik tu pakai mask.... tmasuklah ku....hehehehehe.....tok keselamatan......

2 comments:

  1. jaiii hooo... amboi dh maju nmpakkkkk huhuuuu

    tu lah degil, doc kasi ubat suh makan n tido pasai tu la kasi mc, mu lak tak mo aiyooooo yong oiii camne batuk mu nak baikkkk....dush....

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Pasangan Bahagia... Amin..